english english flag
 
facebook utvs
 
úřední deska utvs
 
GDPR
 Hlavní stránka 
 
 
 

Univerzita třetího věku - Cvičení seniorů I

"Sport seniorů I"
(dvouletý program 2019 – 2021)
 
Program letního semestru 2020
(celý program kurzu je na konci anotace)

Kondiční posilování seniorů je zaměřeno na poznávání osobních možností a hranic při cvičení s mírnou zátěží v posilovně, a to pomocí cvičení podporujících správné držení těla, zlepšení fyzické kondice a zvýšení nebo udržení svalové síly. Současně si studenti osvojují dostatečný zásobník vhodných cviků.

Studenti cvičí samostatně podle individuálních plánů. Důraz je kladen nejen na správné technické provádění posilovacích cviků, ale i kvalitní zahřátí a rozcvičení (příprava organismu na zátěž) a účelně prováděný strečink v průběhu cvičení. Součástí výuky je i aerobní trénink, cvičení s BOSU a na konci hodiny nezbytný závěrečný strečink.

Vede: Mgr. Klára Minaříková

Pomůcky: podložky, BOSU, posilovací stroje, malé zátěže na ruce i nohy, činky

Zdravá záda
Kurz je zaměřen na procvičení celého těla pomocí zdravotně zaměřených jednoduchých a účinných cvičení. Nejprve je zahřátí pomocí uvolňovacích a dynamických protahovacích cviků, s klidnou a příjemnou hudbou. Další část hodiny je věnována strečinkové sestavě na celé tělo, poté následuje důkladné procvičení celé páteře speciální cvičební sestavou. Na závěr je zařazeno dechové cvičení a relaxace. V průběhu některých hodin jsou zařazena i speciální cvičení (prvky z tai-chi, akupresura, automasáž, jogové dýchání atd.) Zaměřujeme se na nejčastější obtíže se zády, vzniklé následkem vadného držení těla, patologických změn páteře, potíží s meziobratlovými ploténkami atd.

Hodina obvykle končí uklidněním (prohloubené dýchání, krátká relaxace)

Co je dobré vědět - tipy pro trénink- technika cviků na posílení zad, kdy byste raději neměli trénovat,intenzita a délka zátěže s ohledem na věkové zvláštnosti našich „Masters“.

Vede: PaedDr. Vladana Botlíková

Pomůcky: therabandy, overbaly, BOSU, podložky.

 
Termín konání:

  • Kondiční posilování: pondělí 8-9, 17.2. – 30.3., 7 lekcí
    nebo středa 15-16, 19.2. – 2.4., 7 lekcí
  • Zdravá záda: úterý 11-12, 7.4. – 19.5., 7 lekcí

Místo konání:

  • Kondiční posilování: pondělí - Karlovo nám.13, Praha 2, budova E nebo středa - Pod Juliskou 4, Praha 6
  • Zdravá záda: Modrá tělocvična, Pod Juliskou 4, Praha 6
Cena kurzu: cena: 2.000,- Kč
Vstupní požadavky: žádné
Rozsah předmětu: 14 vyučovacích hodin
Získaný certifikát: Osvědčení o absolvování programu
Garant kurzu: Doc. PaedDr. Jiří Drnek, CSc.

Kontaktní osoba: Mgr. Klára Minaříková
ÚTVS ČVUT, Pod Juliskou 4, Praha 6
email: klara.minarikova@cvut.cz

Program kurzu "Sport seniorů I"
Dvouleté studium: Zimní semestr 2019 – Letní semestr 2021

Školní rok semestr sport
1. školní rok 2019 - 2020
ZIMA 2019 1. pol. semestru Turistika
2. pol. semestru Lukostřelba
LÉTO 2020 1. pol. semestru Kondiční posilování
2. pol. semestru Zdravá záda
2. školní rok 2020 - 2021
ZIMA 2020 1. pol. semestru Spinning
2. pol. semestru Tance
LÉTO 2021 1. pol. semestru Stolní tenis
2. pol. semestru Nordic walking

 

 
Ústav tělesné výchovy a sportu ČVUT v Praze | Pod Juliskou 4 | 160 00 Praha 6 | Tel.: (+420) 22435 1881/2 | Fax.: (+420) 233 337 353 | Email: sekretariat@utvs.cvut.cz
RSS
None